سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الگوریتم های SSL در طراحی سایت

اطلاع داشتن از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت باعث می شود که بتوانیم کارکرد بسیار بهتری از SSL انتظار داشته باشیم. از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت میتوان به DES، DSA، MD5، RCT، KEA،  RC4، RSA، SHA-1، DES3 و SKIPJACK اشاره کرد.

طبیعتا توضیح هر یک از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت به صورت جدا گانه و تخصصی مستلزم یک مقاله ی چند صد صفحه ای می باشد. در این جا تنها به 2 نوع از پرکاربردترین الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت می پردازیم.

2 نوع از پرکاربد ترین الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت

  • DES : یکی از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت DES می باشد. در این الگوریتم اصطلاحا یک جعبه شامل چندین ماژول وجود دارد. متن اصلی و کلید رمزنگاری با طول رشته های ثابت که معمولا 56 بیت هستند به صورت بلوک بلوک وارد این جعبه می شوند و پس از طی یک سری عملیات به صورت رمز شده از جعبه خارج می شوند و در آخر تمامی بوک ها در کنار یک دیگر قرار گرفته و متن رمز شده را ایجاد می کنند. طول رشته ها و کلید در این مورد از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت 64 بیت می باشند.
  • MD5:  دومین مورد از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت MD5 میباشد. این نوع الگوریتم رمزنگاری یک رشته با طول متفاوت را به عنوان ورودی می‌گیرد و یک پیام به نام خلاصه یا اثر انگشت با طول 128بیت می‌سازد. دقت داشته باشید که الگوریتم MD5 برای کشف انواع نقاط ضعف به دقت و به سختی بررسی شده‌ است. مهم ترین نتیجه در این بررسی ها عدم مقاومت MD5 در برابر حمله Brute Force می باشد.

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


پروتکل در طراحی سایت

یک وبسایت به وسیله ی مجموعه ای از مشخصات و پروتکل در طراحی سایت تعریف می شود. تولید کننده های نرم افزار یا استفاده از این مشخصات اقدام به ساخت نرم افزارهایی برای سرور می کنند. وجود تعداد زیادی از پروتکل در طراحی سایت باعث ایجاد یک وبسایت می شود.

پروتکل در طراحی سایت چیست ؟

HTTP از بارزترین پروتکل در طراحی سایت است. تاثیر متقابل بین مرورگرها و رایانه هاى سرور در یک شبکه وب از طریق HTTP تعریف می شود. درواقع مرورگرها پیغام ها را با استفاده از این پروتکل به رایانه سرور در شبکه هاى وب ارسال مى کنند.

نقش این پروتکل در طراحی سایت به معناى درخواست اطلاعات می باشد. قراردادهاى ارسال آدرس به شکل قدیمى در اینترنت، براى تعیین رایانه هاى متصل شده به یک شبکه خاص بوده است. در این روش نام رایانه هاى داراى IP مستقل و متصل به اینترنت به اضافه ی  آدرس ها به صورت همزمان استفاده می شدند. به همین دلیل این روند کار را با مشکلاتی روبرو می ساخت. چرا که کاربران مجبور به دنبال کردن آدرس ها از طریق پرونده های سیستم عامل خود می شدند. حال وجود پروتکل در طراحی سایت بسیاری از مشکلات را حل کرده است. به طور مثال در این مورد پروتکل URL محل منابع را مشخص کرده و به آن دسترسی پیدا میکند.

با وجود پروتکل در طراحی سایت که مثال هایی از آن HTML و URL هستند، مرورگرها با ارسال تقاضای خود برای دسترسی یک داده خاص به محل دقیق سرور حاوی داده باعث می شوند که داده ها به همان شکلی که در سرور وجود دارند به نمایش در بیایند.

در این میان وجود SSL و S-HTTP  که از رایج ترین انواع پروتکل در طراحی سایت می باشند باعث ایجاد امنیت بین اتصالات می شود. بسیاری از پروتکل های دیگری وجود دارند که امروزه جزو شریان های اصلی در ارتباط میان سرور های مختلف در اینترنت و در نهایت استقرار و استحکام چارچوب وب می شود.

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


اصول منو در طراحی سایت2

در هنگام ایجاد منو در طراحی سایت تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران با جلوه های ویژه نباید یکی از اولویت های شما باشد. طراحان ممکن است تحت تاثیر طراحی منو های جدید قرار گیرند، اما کاربران به شدت تحت تأثیر محتوای عالی قرار می گیرند که به وضوح ارائه شده باشند و به راحتی با منوهای آشنا در دسترس باشند.

نکات اصول منو در طراحی سایت

  • لینک های منو در طراحی سایت را به اندازه کافی بزرگ طراحی کنید تا به راحتی قابل کلیک کردن باشند. لینک هایی که بیش از حد کوچک و یا خیلی نزدیک به هم هستند، برای کاربران تلفن همراه به سختی قابل استفاده خواهند بود و همچنین استفاده از طرح های بزرگ روی صفحه نمایش برای استفاده غیر ضروری است.
  • ویژگی چسبندگی منو در طراحی سایت را برای صفحات طولانی در نظر بگیرید. کاربرانی که به پایین یک صفحه طولانی رسیده اند ممکن است قبل از بازگشت به منوها در بالای صفحه، پیمایش خسته کننده ای داشته باشند. منو در طراحی سایت که در بالای صفحه نمایش قابل مشاهده باشد حتی پس از پیمایش نیز می تواند به آسانی به چشم بخورد.
  • برای دسترسی فیزیکی آسان به دستوراتی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند از بهینه سازی مناسب منو در طراحی سایت استفاده کنید. برای منوهای کشویی این به معنی قرار دادن موارد رایج در نزدیکی لینک هدفی است که منوی کشویی را فعال می کند (بنابراین نیازی به جابجایی زیادی برای ماوس یا انگشت کاربر وجود ندارد. اخیرا برخی از برنامه های تلفن همراه حتی شروع به احیا کردن منوهای پای کرده اند ، که تمام گزینه های منو در طراحی سایت را در نزدیکی لینک اصلی به شکل یک دایره (یا نیم دایره) نگه می دارد.
  • نیازی نیست کاربران را با روش های نوآورانه و جالب منو در طراحی سایت تعاملی به سایت خود جذب کنید

البته گاهی اوقات انواع جدیدی از منوها تجربه کاربر را بهبود می بخشد. (مگا منوها یک نمونه عالی از این نوع پدیده هستند). یا گاهی اوقات تکنولوژی های جدید خیلی متفاوت هستند که برخی از این دستورالعمل ها اعمال نخواهند شد – برای مثال، دستورالعمل برای وزن بصری سیستم های تشخیص صدا بی اهمیت هستند. اما این موارد محدود بوده و چندان دور از دسترس نیستند.

متن قبل: اصول منو در طراحی سایت1

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


اصول منو در طراحی سایت 1

در این متن نیز به بررسی برخی اصول پایه ای برای ایجاد منو در طراحی سایت می پردازیم. تصاویر، گرافیک ها یا رنگ هایی که به کاربران کمک می کنند گزینه های منو را درک کنند، می توانند برای ایجاد منو کمک کننده باشند.

نکات اصول منو در طراحی سایت

  • برای وب سایت های بزرگ، از منو در طراحی سایت استفاده کنید تا کاربران بتوانند محتوای سطح پایین تر را به شکل پیش نمایش مشاهده کنند. اگر مسیرهای معمول هدایت کاربران شامل تغییر در صفحات در چندین سطح باشد، مگا منو در طراحی سایت (یا منوهای کشویی سنتی) می توانند زمان مورد نیاز کاربران را با نمایش یک یا دو سطح پایین تر کاهش دهند.
  • منو در طراحی سایت محلی را برای نمایش محتوای مرتبط ارائه دهید. اگر افراد اغلب تلاش می کنند کالاهای مربوطه را مقایسه کنند یا چندین وظیفه را در یک بخش تکمیل کنند، این امکان را فراهم کنید که صفحات مجاور را با یک منو در طراحی سایت ناوبری محلی مشاهده کنند.
  • از منو در طراحی سایت به عنوان وسیله ای برای ایجاد  ارتباطات بصری ایجاد کنید.  اما اطمینان حاصل کنید که تصاویر  همسو با وظایف کاربر است (و یا حداقل انجام وظایف را مشکل تر پشتیبانی می کند).
  • ایجاد تنظیمات ویژه را در منو در طراحی سایت امکان پذیر سازید.
  • اطمینان حاصل کنید که منوهای کشویی خیلی کوچک و یا بزرگ نیستند. در صورتی که اندازه مناسبی برای منوها در نظر نگیرید، ممکن است به سرعت محتوای منوها حذف شوند بدون اینکه کاربران به هدف خود رسیده باشند؛ چرا که چنین منوهایی به سرعت ناپدید می شوند در حالی که ممکن است کاربران سعی در انتخاب برخی گزینه های آن داشته باشند. از سوی دیگر، منوهای عمودی که بیش از حد طولانی هستند دسترسی به لینک های پایین لیست را مشکل می سازند، زیرا ممکن است در زیر لبه صفحه نمایش قطع شوند و نیاز به پیمایش مجدد وجود داشته باشد. در آخر، منوهای کشویی شناور که بیش از حد گسترده هستند، به آسانی با صفحات جدید اشتباه گرفته می شوند، و باعث ایجاد سردرگمی کاربر می شوند و در مورد این که ظاهرا صفحه تغییر کرده است دچار شک می شوند، حتی اگر آنها چیزی را کلیک نکرده باشند.

متن قبل: مبانی منو در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


مبانی منو در طراحی سایت

طراحانی که با تمام دستورالعمل های مربوط به منو در طراحی سایت آشنا هستند، هنوز هم می توانند به سادگی منوهای نامرتبط را اصلاح کنند، زیرا کار خود را به طور عینی ارزیابی می کنند. با توجه به اینکه طراحان سایت خود به خوبی از تمام قسمت های سایت آگاهی دارند، نکته ای که بسیار اهمیت دارد اینست که منو در طراحی سایت باید به وسیله کاربران تست شوند.

ارزیابی مبانی منو در طراحی سایت توسط کاربران

  • ارتباط مکان فعلی منو در طراحی سایت را با قسمت های دیگر مشخص کنید

به کاربران بگویید که صفحه ای که به آنها نمایش داده شده در کدام یک از گزینه های منو در طراحی سایت قرار دارد. گزینه ” من کجا هستم؟” یکی از سوالات اساسی کاربران است که باید برای هدایت موفقیت آمیز به آنها پاسخ داده شود. کاربران به نشانه های بصری از منو در طراحی سایت (و دیگر عناصر ناوبری) برای پاسخ به این سوال حیاتی تکیه می کنند. عدم نشان دادن مکان فعلی احتمالا تنها اشتباه رایج در منو در طراحی وب سایت هاست. به علاوه، این منوها بیشترین نیاز کاربران را برطرف می کنند، زیرا بازدید کنندگان اغلب از صفحه اصلی وارد نمی شوند.

  • منو در طراحی  وب سایت را با وظایف کاربر هماهنگ کنید
  • برچسب های پیوند قابل فهم را استفاده کنید. مشخص کنید که کاربران چه چیزی را دنبال می کنند و از برچسب های دسته ای که آشنا و مرتبط هستند استفاده کنید. منو در طراحی وب سایت مکانی نیست که بتوانید با کلمات و اصطلاحات آن را زیبا سازید. اصطلاحات واضحی را که محتوا و ویژگی های آن را توصیف می کنند به کار برید.
  • برچسب های لینک را به گونه ای نمایش دهید که به آسانی به چشم بخورند. می توانید طراحی را به شکلی انجام دهید که کاربران کمترین زمان را برای خواندن منو در طراحی وب سایت نیاز داشته باشند.

متن قبل: نکات منو در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام