سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واقعیت مجازی در طراحی سایت

با پیشرفت چشمگیر و روز افزون تکنولوژی، امروزه موضوع واقعیت مجازی در طراحی سایت نیز یکی از امکاناتی است که به زودی فراگیر میشود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد موضوع واقعیت مجازی در طراحی سایت کمی بیشتر آشنا شویم.

 

واقعیت مجازی در طراحی سایت ، رویا یا واقعیت ؟

توسعه دهندگان در حوزه ی واقعیت مجازی در تلاشند تا بحث واقعیت مجازی در طراحی سایت را نیز پیاده سازی کنند تا کاربران اینترنتی بتوانند هرچه بیشتر با سایت ها تعامل داشته باشند. با اینکه برای شرکت های بزرگ استفاده از واقعیت مجازی در طراحی سایت بهره وری مستقیم ندارد و این نوع شرکت ها همواره در تلاشند تا بر روی یک تکنولوژی تضمین نشده سرمایه گذاری نکنند، برخی از کارمند ارشد اینگونه شرکت ها واقعیت مجازی در طراحی سایت را معقوله ای بسیار با ارزش و دارای افق های بسیار وسیعی میدانند.

به طور مثال Brandon Jones یکی ار مهندسین گوگل در یکی از پروژه ها از واقیعت مجازی بر روی Chrom استفاده کرد. همچنین  Josh Carpenter و Vlad Vukicevic سرپرستان یک تیم کوچک در شرکت موزیلا نیز کاری مشابه همان کار Brandon Jones  را انجام دادند و یک کتابخانه به نام A-frame ایجاد کردند که بدون داشتن دانش WebGL ، بتوان با استفاده از آن تولید محتوای واقعیت مجازی برای وب (WebVR) را انجام داد . این افراد درواقع نشان دادند که واقعیت مجازی در طراحی سایت به زودی به اندازه ای فراگیر میشود که تبدیل به یکی از ملزومات اصلی در جذب مخاطب برای سایت خواهد شد.

از آنجایی که فضای وب یک فضای بسیار باز و با امکان دسترسی بسیار بالا از طریق انواع دستگاه ها میباشد، کاربران در آن بسیار از تکنولوژی های خاص و جدید استقبال میکنند و در مقابل از یک نواختی و عدم پیشرفت در این حوزه نیز خسته خواهند شد. به همین دلیل می باشد که واقعیت مجازی در طراحی سایت امروزه به یکی از مسائل بسیار داغ و قابل بحث در این زمینه می باشد.

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام