سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردهای htaccess در طراحی سایت 3

در 2 مقاله ی قبلی از چند مورد از کاربردهای htaccess در طراحی سایت که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد را توضیح دادیم و با توجه به تعدد کاربردهای htaccess در طراحی سایت سعی کرده ایم تا مهم ترین آنها را در 3 مقاله برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید با آخر از مقاله ی کاربردهای htaccess در http://hiwebex.com/fa/طراحی سایت .

 

کاربردهای htaccess در طراحی سایت چیست ؟

  • حذف Category در URL : یکی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت که در سئو نیز موثر می باشد حذف /Category/ می باشد. با این کار می توان url ها را کوتاه تر کرد. برای انجام این کار آدرس سایت خودتان را به جای Yourblog وارد کرده و کد را در فایل htaccess قرار دهید:

 

RewriteRule ^category/(.+)$ http://www.yourblog.com/$1 [R=301,L]

 

  • صفحات سفارشی برای خطاها: قبلا درباره ی انواع خطاهای رایج در سایت ها توضیح داده ایم. حال میتوان با ساخت صفحات مختلف برای این خطاها آن را شخصی سازی کرد. این مورد یکی دیگر از بهترین از کاربردهای htaccess می باشد. کافی است آدرس صفحات مربوط طراحی شده را به جای /error/*.php قرار دهید و کد را در فایل htaccess خود کپی کنید:

 

ErrorDocument 401 /error/401.php

ErrorDocument 403 /error/403.php

ErrorDocument 404 /error/404.php

ErrorDocument 500 /error/500.php

 

  • ریدایرکت کردن: بهترین نوع از کاربردهای htaccess در طراحی سایت قابلیت Redirect کردن می باشد. در گذشته بیشتر از کدهای جاوا اسکریپت و امثال آن برای ریدایرکت کردن آدرس ها استفاده میکردند. با گذر زمان این امکان نیز به کاربردهای htaccess در طراحی سایت اضافه شد. کد زیر نمونه ای از این مورد می باشد:

 

Redirect /Dirold/old.html http://site.com/DirNew/new.html

 

در کد بالا کافی است به جای /Dirold/old.html آدرس صفحه ای که میخواهید منتقل شود و در قسمت بعدی آن آدرسی که میخواهید آن صفحه به آن منتقل شود را وارد کنید و کد  را در فایل htaccess خود قرار دهید.

 

متن قبل : کاربردهای htaccess در طراحی سایت 2

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام