سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردهای htaccess در طراحی سایت 2

در مقاله ی قبلی از چند مورد از کاربردهای htaccess در طراحی سایت که بسیار استفاده میشود گفتیم و با توجه به تعدد کاربردهای htaccess در طراحی سایت سعی کرده ایم تا مهم ترین آنها را در 3 مقاله برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید با قسمت دوم از مقاله ی کاربردهای htaccess در طراحی سایت .

 

کاربردهای htaccess در طراحی سایت چیست ؟

  • تایین نوع نمایش آدرس سایت: یکی از مهم ترین کاربردهای htaccess در طراحی سایت قابلیت تایین نوع نمایش سایت می باشد. این یعنی با استفاده از این امکان میتوان مشخص کرد که سایت با www به نمایش در بیاید یا بدون www. البته یاد آوری این موضوع در این مورد از کاربردهای htaccess بسیار مهم می باشد که باید دقت داشته باشید که سایت شما توسط گوگل به چه شکلی index شده است. اگر با www ایندکس شده است، به هیچ عنوان نباید آن را بدون www به نمایش در بیاورید. چرا که در این صورت گوگل سایت شما را به عنوان 2 دامنه مجزا میشناسد. با کپی کد زیر می توانید این مورد را کنترل کنید :
  • سایت بدون www به نمایش در بیاید:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^yoursite\.com$ [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://yoursite.com/$1 [R=301,L]

  • سایت به صورت www به نمایش در بیاید:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.

RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

 

  • شناساندن فرمت های جدید: از دیگر کاربردهای htaccess در طراحی سایت که در امنیت سایت نیز بسیار تاثیر گذار است میتوان به تغییر فرمت ها برای نمایش اشاره کرد. با استفاده از کد زیر می توانید این کار را انجام دهید:

AddType text/html .shtml

AddHandler server-parsed .shtml

Options Indexes FollowSymLinks Includes

 

  • ایجاد محدودیت در آپلود: یکی دیگز از کاربردهای htaccess در طراحی سایت ایجاد محدودیت برای آپلود فایل می باشد. در نمونه کد زیر حداکثر حجم قابل قبول برای آپلود 20 مگابایت می باشد:

php_value upload_max_filesize 20M

ادامه دارد …..

متن قبل : کاربردهای htaccess در طراحی سایت1

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام