سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردهای htaccess در طراحی سایت1

در مقالات قبلی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت به صورت بسیار گذرا توضیح دادیم. همانطور که میدانید موارد کاربردهای htaccess در طراحی سایت بسیار زیاد می باشد. با این حال قصد داریم تا تعدادی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت را به صورت خلاصه در قالب 3 مقاله توضیح دهیم.

 

کاربردهای htaccess در طراحی سایت چیست ؟

  • محافظت از فایل .htaccess : ابتدایی ترین مورد از کاربردهای htaccess در طراحی سایت محافظت این فایل از خودش می باشد. چرا که این فایل به خودی خود میتواند یک راه نفوذ باشد. بنابراین با کپی کردن کد زیر داخل این فایل، میتوان از آن محافظت کرد:

<files “.htaccess”>

order allow,deny

deny from all

</files>

  • معرفی زبان پیشفرض: معمولا برای اینکه زبان پیش‌فرض استفاده شده را به مرورگرها گفته شود، آن را در قسمت هدر سایت قرار میدهیم. اما یکی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت معرفی این زبان پیشفرض می باشد. این موضوع که تاثیر خوبی بر روی سئو هم دارد، با قرار دادن کد زیر در این فایل ممکن می باشد. دقت داشته باشید که در این نمونه زبان پیشفرض بر روی utf-8 تنظیم شده است:

# pass the default character set

AddDefaultCharset utf-8

  • محدودیت دسترسی به وسیله IP: همانطور که میدانید IP در واقع شناسنامه ی کاربران در اینترنت می باشد که با وسیله ی آن میتوان حتی مکان کاربر را فهمید. گاهی اوقات در بعضی از سایت ها نیاز است که از ورود گروهی از کاربران نسبت به موقعیت جغرافیایی آنها جلوگیری کرد. یکی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت ایجاد این محدودیت می باشد. با استفاده از کد زیر می توان آی پی های خاصی را مسدود کرد:

<Limit GET POST>

order allow,deny

deny from 200.49.176.139

allow from all

</Limit>

با استفاده از این امکان میان کاربردهای htaccess در طراحی سایت میتوان اسپمرهای یک سایت را نیز مسدود کرد. به این منظور تنها آی پی یکی از کامنت های اسپم کافی می باشد.

ادامه دارد….

متن قبل : فایل htaccess در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام