سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های هک پسورد در طراحی سایت

دانش در باره ی روش های هک پسورد در طراحی سایت بسیار اهمیت دارد. چرا که با دانستن آنها میتوان به امنیت یک سایت بسیار کمک کرد. در این مقاله انواع مختلف از روش های هک پسورد در طراحی سایت را توضیح خواهیم داد.

انواع روش های هک پسورد در طراحی سایت

  1. Dictionary: از معمول ترین روش های هک پسورد در طراحی سایت روش دیکشنری می باشد . در این روش که به نوبه ی خود سریعترین روش نیز می باشد، هکر با طراحی نرم افزاری که در داخل تمامی کلمات یک دیکشنری اقدام به تست پسورد شما می کند. برخلاف تصور اکثریت مردم، قراردادن تمامی کلمات یک دیکشنری داخل یک برنامه با کمک دیتابیس یک نرم افزار دیکشنری به سادگی قابل انجام است. در اینگونه روش های هک پسورد در طراحی سایت نرم افزار بسیار سریعتر از یک انسان عمل خواهد کرد و به سرعت با امتحان کلمات مختلف موفق به هک پسورد می شود.
  2. Rainbow Table : بیشتر سیستم های مدرن پسورد را به صورت Hash ذخیره میکنند. هش شدن به معنای قفل گذاری بر روی کلمه ی عبور شما می باشد. یعنی به طور مثال کلمه ی hiwebex در ابتدایی ترین روش hash کردن تبدیل به این عبارت می شود: 41b78dd40cb1b7768b3e80e2f7bdaa39 . در روش Rainbow Table که یکی از قویترین روش های هک پسورد در طراحی سایت به شمار میرود، با ذخیره و ایجاد تعداد بسیار زیادی هش توسط نرم افزار، هکر از پسورد شما باخبر می شود.
  3. Brute Force: سخت ترین و وقت گیر ترین روش میان روش های هک پسورد در طراحی سایت روش Brute Force است. در این روش نرم افزار تمامی حروف، اعداد و علامت های ممکنه را برای یافتن کلمه ی عبور شما امتحان می کند. در این روش نیازمند به منابع سیستمی بسیار زیادی می باشد.
  4. Hybrid: خطرناک ترین راه در میان روش های هک پسورد در طراحی سایت روش hybrid می باشد. در این روش نرم افزار از کلمات دیکشنری و جایگزین کردن حروف آنها با علامت ها و اعداد اقدام به کشف پسورد شما می کند. به طور مثال در این روش علاوه بر چک کردن کلمه ی Password به صورت Password آنرا به صورت p@$$w0rd123 نیز چک می کند.

متن بعد: انواع روش های هک پسورد در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام