سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت

برای تاثیرگذار کردن یک سایت استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت می تواند بسیار موثر باشد. استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت و محتوای آن نیازمند به رعایت یک سری قواعد کلی می باشد.

چگونگی استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت

مهمترین عوامل استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت بعد از ایجاد یک رابطه ی درست بین رنگ بندی آنها به صورت زیر می باشد :

  • استفاده در منوی اصلی: بیشتر وب سایت ها از منوهای افقی در بالاترین نقطه ی صفحه اصلی استفاده می کنند. استفاده از لوگو در وسط منو در قسمت بالا ، منتها الیه راست و یا منتها الیه چپ به واسطه ی دیده شدن سریع توسط بازدیدکننده بهترین مکان ها برای استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت هستند. در منوهای کشویی نیز، لوگو می تواند در قسمت بالا-وسط منو قرار بگیرد. درنظر داشته باشید که لوگو هرچه بهتر دیده شود تاثیر بیشتری دارد.
  • استفاده در فوتر: بستگی به شکل کلی لوگوی شما، قراردادن آن در فوتر می تواند به عنوان استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت یا برعکس آن بشمار برود. منظور این است که استفاده از لوگوهایی که بیشتر به شکل بیضی هستند و یا دایره کامل در فوتر شمایل زیبایی به سایت نمی دهند اما استفاده از لوگوهای مستطیلی شکل و یا نوشته محور، زیبایی خاصی به سایت می بخشند.
  • استفاده در محتوا: محتوای سایت شما دارایی سایت شما است و تصاویر و مطالب شما محتوای سایت شما به شمار می روند.

بنابراین در استفاده از تصاویر برای محتوای سایتتان باید لوگو به صورتی به کار برود که نمایان باشد و در عین حال محتوای تصویر صدمه نبیند . استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت می تواند نشان دهنده ی تعلق محتوای سایتتان به شما و حفظ اصالت آنها برای بازدیدکنندگان باشد.

  • استفاده در المان های خاص: امروزه بیشتر سایت های مدرن از یکسری المان های خاص برای جلوه بخشی سایت خود استفاده می کنند. نمادک سایت (Favicon) وعنصر متحرک بارگزاری صفحه که قبل از بارگزاری صفحه به نمایش درمیاید نمونه هایی از اینگونه عناصر هستند. به کار بردن لوگو در این عناصر از موارد استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت محسوب میشود.

متن قبلی : رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام