سازماندهی محتوا در طراحی سایت 2

در متن قبلی به بحث در مورد سازماندهی محتوا در طراحی سایت پرداختیم و در مورد ساختار سایت و اصول سازماندهی در محتوای وب سایت ها مواردی اشاره شد. در این متن نیز برای تشریح بهتر موضوع به طرح های سازماندهی محتوا و انواع دسته بندی های سازماندهی محتوا در طراحی سایت می پردازیم.

هر چند سایت های سلسله مراتبی مطالب و صفحات خود را در یک درخت از منوها و زیرمنوها در صفحه اصلی سایت سازماندهی می کنند، این سلسله مراتب زیرساخت های محتوا در طراحی سایت باید کاربران را قادر سازد از یک قسمت اصلی سایت به قسمت دیگر روند، بدون اینکه نیاز به بازگشت به صفحه اصلی یا زیر منو وجود داشته باشند.

توجه داشته باشید که زبانه ها در هر هدر این امکان را فراهم می کنند که کاربر از یک محدوده محتوای اصلی به صفحه دیگر حرکت کند و منوهای سمت چپ نیز دسته های موضوعی محلی را فراهم می کنند و در یک کادر به کاربران اجازه می دهند صفحات را براساس جستجو در محتوا پیدا کنند.

 

طرح های دقیق سازماندهی محتوا در طراحی سایت

طرح های دقیق سازماندهی محتوا در طراحی سایت اطلاعات را به بخش های متقابل منحصر به فرد تقسیم می کنند. این سیستم ها برای معماری اطلاعات به منظور ایجاد و دسته بندی محتوا نسبتاً آسان هستند.

با این حال، ممکن است چنین طرح هایی برای کاربران چالش برانگیز باشند و این نیاز وجود داشته باشد که کاربران درک درستی نسبت به مدلی که با آن در ارتباط اند داشته باشند.

بهتر است در مورد اطلاعات که توسط کاربران شناخته تر است از چنین طرح سازماندهی محتوا در طراحی سایت استفاده شود.

انواع دسته بندی های سازماندهی محتوا در طراحی سایت

حروف الفبایی Alphabetical

دوره زمانی Chronological

جغرافیایی Geographical

عنوان Topic

وظیفه Task

مخاطبان Audience

استعاره Metaphor

هیبرید Hybrids

در این متن به انواع دسته بندی سازماندهی محتوا در طراحی وب سایت اشاره شد. در متن بعد در مورد هر یک توضیحاتی عنوان می شود. با ما همراه باشید.

متن قبل: سازماندهی محتوا در طراحی سایت 1

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام