سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک

استفاده صحیح از تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک می تواند بسیاری از تردیدها را در مشتری از بین برده و به جلوه بخشی هرچه بیشتر سایت کمک کند. در ادامه به مهمترین ویژگی ها و استانداردهای حیاتی در استفاده از تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک اشاره شده است.

استانداردهای تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک شامل چه مواردی است ؟

  • زوایای مختلف از یک محصول : در نظر داشته باشید که درتهیه و استفاده از تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک خود، حتما از محصول موردنظر در زوایای مختلف عکس برداری کنید. قراردادن تعدادی عکس از یک زاویه تکراری و از یک محصول نکته ی جدیدی درباره ی محصول به مشتری منتقل نمیکند.
  • استفاده از Close shot : عکس برداری از فاصله ی نزدیک باعث میشود که بافت محصول بیشتر مشخص شود و مشتری از خرید خود اطمینان بیشتری داشته یاشد. حتما حداقل از یک عکس نمای نزدیک از محصول برای تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک خود استفاده کنید.
  • استفاده ی حداقل از ادیت کردن عکس: سعی کنید تا جایی که ممکن است از ادیت کردن تصاویر محصولات خود پرهیز کنید. ادیت تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک باعث تغییر در رنگ واقعی محصول میشود و این برابر بودن عکس محصول با خود محصول را ازبین میبرد.
  • استفاده از محیط مناسب عکسبرداری: هنگام تهیه تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک خود سعی کنید عکس برداری از محصولات خود را در محیطی مناسب انجام دهید. به طور مثال اگر پاییز است و شما قصد فروش محصولات پاییزی خود را دارید، از یک محیط با تم پاییزی استفاده کرده و از محصولات خود در آن عکس برداری کنید.
  • حجم پایین: تمامی نکات مهم فوق در استفاده از تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی پوشاک تنها به واسته ی کم حجم بودن قابل استفاده هستند. توجه داشته باشید که تصاویر شما باید حداکثر از حجم کمتری برخوردار باشند تا بارگزاری آنها سریع و راحت صورت بگیرد.

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


جلوه بخشی به لوگو در طراحی سایت

استفاده از لوگو در کنار جلوه بخشی به لوگو در طراحی سایت باعث می شود که لوگوی شما بیشتر به چشم بیاید. گرچه بسیاری از طراحان سایت در توجه به معقوله ی جلوه بخشی به لوگو در طراحی سایت کم کاری می کند. حال با پیاده سازی تعدادی ایده های خلاقانه می توان به لوگو جلوه های تصویری زیبایی بخشید.

چند ایده ی جلوه بخشی به لوگو در طراحی سایت

  • تغییر لوگو در مناسبت های خاص: اگر صاحب یک وب سایت پر بازدید هستید، ایجاد تغییرات اندک در لوگوی خود حین بعضی از مناسبت ها مانند سال نو یا عیدهای رسمی جلوه ای بسیار زیبا به سایت خود بدهید. به طور مثال اگر یک سایت فروش پوشاک پربازدید دارید، یکی از موارد جلوه بخشی به لوگو در طراحی سایت شما می تواند تغییر تم لوگو و سایتتان به حال و هوای زمستانی با تغییر فصل و ورود به زمستان باشد.
  • واکنش گرایی نسبت به موس: تنها با استفاده از چند دستور ساده در CSS می توان خاصیت واکنش گرایی به لوگو داد. مثلا با رفتن موس روی لوگو یک تکه از لوگو حرکت کند یا به طور مثال جدا شود. واکنش گرایی یکی از زیباترین موارد جلوه بخشی به لوگو در طراحی سایت بشمار میرود.
  • ایجاد جلوه های حرکتی: یکی دیگر از مواردی که می توان برای جلوه بخشی به لوگو در طراحی سایت استفاده کرد متحرک کردن لوگو با نرم افزارهای گرافیکی است. به طور مثال به سادگی می توان با فتوشاپ یک لوگوی چرخشی زیبا ساخت.
  • واکنش گرایی نسبت به حرکت صفحه: همانطور که در همین سایت مشاهده می کنید، با حرکت دادن صفحه به پایین لوگو کوچک شده و در منوی شناور قرار می گیرد. این نمونه یک نوع ساده ولی بسیار جذاب جلوه بخشی به لوگو در طراحی سایت است.

در کل جلوه بخشی به لوگو در طراحی سایت گاها بسیار ساده است و می توان از آن به عنوان یک فاکتور در زیبایی و نمایان شدن بیشتر سایت و همچنین لوگوی شما نام برد.

متن قبلی : اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت

اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت چه از نظر بصری و چه فنی در سئو و ظاهر سایت کاملا مشهود می باشد. نمادک سایت یا همان favicon دواقع همان لوگوی شماست که در ابتدای عنوان سایت شما در مرورگر بازدیدکننده به نمایش درمی آید.

اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت چیست ؟

بسیاری از طراحان اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت بیخبرند و اعتقاد دارند نمادک فقط یک شمای کوچکی ار لوگوی شما است. اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت زمانی بسیار مشهود می شود که متوجه می شویم این لوگوی کوچک در richview های لینک های مربوط سایت نیز نمایان می شود. این بدین معناست که شما وقتی لینک سایتتان را در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا اینستاگرام به اشتراک می گذارید، به طور خودکار در زیر لینک شما این نمادک کوچک به صورت یک عکس بندانگشتی (thumbnail) در اندازه ای بزرگتر به نمایش درمیاید و این نشاندهنده ی این است که اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت برای شبکه های اجتماعی نیز ثابت شده است.

اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت به همینجا ختم نمی شود. صفحه های وب سایت شما بعد از بوک مارک شدن توسط بازدیدکننده، در لیست بوکمارک های بازدیدکننده سایت شما با وجود نمادک بیشتر جلب نظر می کند تا صفحاتی که نمادک ندارند و به جای آن عکس یک پوشه ی خالی به نمایش درمی آید. همچنین سایت هایی که طراح آنها از اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت باخبر است و از آن استفاده می کند، بسیار در دید بازدیدکننده حرفه ای تر به نظر می رسند و این یک تاثیر غیر قابل انکار است.

با توجه به مواردی که در مورد اهمیت نمادک یا فویکان در طراحی سایت گفته شد اضافه کردن این نکته هم خالی از لطف نیست که برای ساخت این عنصر نیاز به یک عکس با فرمت Jpeg یا PNG در ابعاد 32×32 با نام favicon و پسوند ico می باشد. اگر دسترسی به نرم افزارهایی مثل فتوشاپ ندارید یا با اینگونه نرم افزارها آشنایی ندارید، ابزارهای آنلاین بسیاری بدین منظور وجود دارند که به سادگی و با تنها چند کلیک این کار را برای شما به رایگان انجام میدهند.

متن قبلی : استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت

برای تاثیرگذار کردن یک سایت استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت می تواند بسیار موثر باشد. استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت و محتوای آن نیازمند به رعایت یک سری قواعد کلی می باشد.

چگونگی استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت

مهمترین عوامل استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت بعد از ایجاد یک رابطه ی درست بین رنگ بندی آنها به صورت زیر می باشد :

  • استفاده در منوی اصلی: بیشتر وب سایت ها از منوهای افقی در بالاترین نقطه ی صفحه اصلی استفاده می کنند. استفاده از لوگو در وسط منو در قسمت بالا ، منتها الیه راست و یا منتها الیه چپ به واسطه ی دیده شدن سریع توسط بازدیدکننده بهترین مکان ها برای استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت هستند. در منوهای کشویی نیز، لوگو می تواند در قسمت بالا-وسط منو قرار بگیرد. درنظر داشته باشید که لوگو هرچه بهتر دیده شود تاثیر بیشتری دارد.
  • استفاده در فوتر: بستگی به شکل کلی لوگوی شما، قراردادن آن در فوتر می تواند به عنوان استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت یا برعکس آن بشمار برود. منظور این است که استفاده از لوگوهایی که بیشتر به شکل بیضی هستند و یا دایره کامل در فوتر شمایل زیبایی به سایت نمی دهند اما استفاده از لوگوهای مستطیلی شکل و یا نوشته محور، زیبایی خاصی به سایت می بخشند.
  • استفاده در محتوا: محتوای سایت شما دارایی سایت شما است و تصاویر و مطالب شما محتوای سایت شما به شمار می روند.

بنابراین در استفاده از تصاویر برای محتوای سایتتان باید لوگو به صورتی به کار برود که نمایان باشد و در عین حال محتوای تصویر صدمه نبیند . استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت می تواند نشان دهنده ی تعلق محتوای سایتتان به شما و حفظ اصالت آنها برای بازدیدکنندگان باشد.

  • استفاده در المان های خاص: امروزه بیشتر سایت های مدرن از یکسری المان های خاص برای جلوه بخشی سایت خود استفاده می کنند. نمادک سایت (Favicon) وعنصر متحرک بارگزاری صفحه که قبل از بارگزاری صفحه به نمایش درمیاید نمونه هایی از اینگونه عناصر هستند. به کار بردن لوگو در این عناصر از موارد استفاده صحیح از لوگو در طراحی سایت محسوب میشود.

متن قبلی : رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت

یکی از نکات مهم در جلوه دادن به سایت خود رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت است. استفاده ی صحیح از این نوع رابطه باعث درخشش هرچه بیشتر لوگوی شما در سایتتان و نهایتا ایجاد یک هارمونی رنگ زیبا و دلپذیر در سایتتان می شود.

رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ایجاد رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت نیازمند تعریف حداقل 2 رنگ برای کمپانی شما است. به طور مثال لوگوی گوگل از 4 رنگ به عنوان رنگ های اصلی کمپانی خود استفاده کرده است. حال برای بهبود بیشتر رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت باید از رنگ های تعریف شده با نسبتی درست در سایت استفاده کرد. در ابتدا باید معنی و تاثیرات روانشناسی چند رنگ اصلی را بدانیم:

  • آبی: این رنگ بیشتر حس آرامش را به دلیل رابطه ی آن با دریا و آسمان در مخاطب ایجاد می کند.
  • قرمز: برعکس رنگ آبی، قرمز بیشتر حس اشتها و توجه را تحریک می کند. به همین دلیل عموما لوگوهای شرکت هایی مانند مکدونالد و کوکا کولا از این رنگ استفاده می کنند و این رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت این شرکت های بزرگ نیز دیده می شود.
  • زرد: این رنگ باعث ایجاد حس خوشبینی و انرژی می شود.
  • سبز: رنگ سبز بیشتر یادآور طبیعت است و باعث القای حس صلح و امید می شود.
  • بنفش: این رنگ بیشتر باعث القای حس رازآلودگی یا سلطنت می شود. کاربرد آن بیشتر در امور مالی استفاده می شود.
  • مشکی: این رنگ حس کامل بودن و همیشگی بودن را به مخاطب منتقل می کند و بیشتر در برندهای لوکس به کار می رود.

حال رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت ملموس تر است. برفرض اینکه آبی، مشکی و زرد رنگ سازمانی شما باشد، می توانید با استفاده از رنگ مشکی در پس زمینه، ترکیب آبی و زرد در منو ها و متون و در نهایت استفاده از عکس هایی با این رنگ ها در اسلایدر سایت خود رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت را نشان دهید. تغییر در مقادیر این رنگ ها می تواند در بهبود رابطه رنگ ها در لوگو با طراحی سایت شما موثر باشد.

متن قبلی : لوگو در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام