سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردهای htaccess در طراحی سایت 3

در 2 مقاله ی قبلی از چند مورد از کاربردهای htaccess در طراحی سایت که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد را توضیح دادیم و با توجه به تعدد کاربردهای htaccess در طراحی سایت سعی کرده ایم تا مهم ترین آنها را در 3 مقاله برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید با آخر از مقاله ی کاربردهای htaccess در http://hiwebex.com/fa/طراحی سایت .

 

کاربردهای htaccess در طراحی سایت چیست ؟

  • حذف Category در URL : یکی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت که در سئو نیز موثر می باشد حذف /Category/ می باشد. با این کار می توان url ها را کوتاه تر کرد. برای انجام این کار آدرس سایت خودتان را به جای Yourblog وارد کرده و کد را در فایل htaccess قرار دهید:

 

RewriteRule ^category/(.+)$ http://www.yourblog.com/$1 [R=301,L]

 

  • صفحات سفارشی برای خطاها: قبلا درباره ی انواع خطاهای رایج در سایت ها توضیح داده ایم. حال میتوان با ساخت صفحات مختلف برای این خطاها آن را شخصی سازی کرد. این مورد یکی دیگر از بهترین از کاربردهای htaccess می باشد. کافی است آدرس صفحات مربوط طراحی شده را به جای /error/*.php قرار دهید و کد را در فایل htaccess خود کپی کنید:

 

ErrorDocument 401 /error/401.php

ErrorDocument 403 /error/403.php

ErrorDocument 404 /error/404.php

ErrorDocument 500 /error/500.php

 

  • ریدایرکت کردن: بهترین نوع از کاربردهای htaccess در طراحی سایت قابلیت Redirect کردن می باشد. در گذشته بیشتر از کدهای جاوا اسکریپت و امثال آن برای ریدایرکت کردن آدرس ها استفاده میکردند. با گذر زمان این امکان نیز به کاربردهای htaccess در طراحی سایت اضافه شد. کد زیر نمونه ای از این مورد می باشد:

 

Redirect /Dirold/old.html http://site.com/DirNew/new.html

 

در کد بالا کافی است به جای /Dirold/old.html آدرس صفحه ای که میخواهید منتقل شود و در قسمت بعدی آن آدرسی که میخواهید آن صفحه به آن منتقل شود را وارد کنید و کد  را در فایل htaccess خود قرار دهید.

 

متن قبل : کاربردهای htaccess در طراحی سایت 2

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


واقعیت مجازی در طراحی سایت

با پیشرفت چشمگیر و روز افزون تکنولوژی، امروزه موضوع واقعیت مجازی در طراحی سایت نیز یکی از امکاناتی است که به زودی فراگیر میشود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد موضوع واقعیت مجازی در طراحی سایت کمی بیشتر آشنا شویم.

 

واقعیت مجازی در طراحی سایت ، رویا یا واقعیت ؟

توسعه دهندگان در حوزه ی واقعیت مجازی در تلاشند تا بحث واقعیت مجازی در طراحی سایت را نیز پیاده سازی کنند تا کاربران اینترنتی بتوانند هرچه بیشتر با سایت ها تعامل داشته باشند. با اینکه برای شرکت های بزرگ استفاده از واقعیت مجازی در طراحی سایت بهره وری مستقیم ندارد و این نوع شرکت ها همواره در تلاشند تا بر روی یک تکنولوژی تضمین نشده سرمایه گذاری نکنند، برخی از کارمند ارشد اینگونه شرکت ها واقعیت مجازی در طراحی سایت را معقوله ای بسیار با ارزش و دارای افق های بسیار وسیعی میدانند.

به طور مثال Brandon Jones یکی ار مهندسین گوگل در یکی از پروژه ها از واقیعت مجازی بر روی Chrom استفاده کرد. همچنین  Josh Carpenter و Vlad Vukicevic سرپرستان یک تیم کوچک در شرکت موزیلا نیز کاری مشابه همان کار Brandon Jones  را انجام دادند و یک کتابخانه به نام A-frame ایجاد کردند که بدون داشتن دانش WebGL ، بتوان با استفاده از آن تولید محتوای واقعیت مجازی برای وب (WebVR) را انجام داد . این افراد درواقع نشان دادند که واقعیت مجازی در طراحی سایت به زودی به اندازه ای فراگیر میشود که تبدیل به یکی از ملزومات اصلی در جذب مخاطب برای سایت خواهد شد.

از آنجایی که فضای وب یک فضای بسیار باز و با امکان دسترسی بسیار بالا از طریق انواع دستگاه ها میباشد، کاربران در آن بسیار از تکنولوژی های خاص و جدید استقبال میکنند و در مقابل از یک نواختی و عدم پیشرفت در این حوزه نیز خسته خواهند شد. به همین دلیل می باشد که واقعیت مجازی در طراحی سایت امروزه به یکی از مسائل بسیار داغ و قابل بحث در این زمینه می باشد.

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


فایل htaccess در طراحی سایت

htaccess در طراحی سایت یکی از مهم ترین فایل های موجود در سایت می باشد. با این حال بسیاری از وب مسترها از این فایل مهم و کاربردهای آن بیخبرند. در این مقاله قصد داریم فایل htaccess در طراحی سایت را به صورت خلاصه توضیح دهیم.

فایل htaccess در طراحی سایت چیست ؟

به طور کلی فایل htaccess در طراحی سایت نقش مشخص کردن کردن دسترسی کاربران به محتویات یک دایرکتوری را دارد. همچنین htaccess را میتوان به عنوان ابزاری برای تشخیص هویت افراد نیز در نظر گرفت. وقتی کاربر آدرس یک سایت را وارد می کند، آدرس با http شروع می شود و این دستور توسط نرم افزار وب HTTPd شناسایی می شود. این نرم افزار منتظر ارسال درخواست برای سایر برنامه ها می ماند و پس از ارسال درخواست و با پیدا کردن فایل htaccess اجازه ی دسترسی کاربر به آن بخش را چک میکند و در صورت مجاز بودن، اجازه ی دسترسی به کاربر میدهد.

با اینکه htaccess میتواند بسیار مفید باشد معایبی هم دارد. در واقع استفاده از فایل htaccess در طراحی سایت بیشتر این امکان را به مدیران می دهد تا دسترسی کاربران هر گروه را به محتوا و تنظیمات همان گروه مشخص کنند و استفاده از آن برای تمامی توابع متصل به HTTPd نمی تواند بسیار بهینه و مناسب باشد.

از معایب استفاده از فایل htaccess در طراحی سایت می توان به پیچیده شدن کار در پروژه های بزرگ اشاره کرد. به طور مثال یک شرکتی که دارای سرور های زیادی باشد، باید تعداد زیادی از فایل های htaccess را داشته باشد و علاوه بر آن آنها را مدیریت کند. مدیریت کردن و استفاده از تعداد بالای این فایل ها و محدود کردن کاربران در این مواقع طبیعتا  کاری سخت و پیچیده و طاقت فرسا میباشد. همچنین ضعیف بودن فایل htaccess از دیگر معایب آن می باشد. چرا که فایل htaccess در طراحی سایت را به راحتی میتوان یافت و آن را بازنویسی کرد.

متن بعد : کاربردهای htaccess در طراحی سایت1

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


کاربردهای htaccess در طراحی سایت1

در مقالات قبلی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت به صورت بسیار گذرا توضیح دادیم. همانطور که میدانید موارد کاربردهای htaccess در طراحی سایت بسیار زیاد می باشد. با این حال قصد داریم تا تعدادی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت را به صورت خلاصه در قالب 3 مقاله توضیح دهیم.

 

کاربردهای htaccess در طراحی سایت چیست ؟

  • محافظت از فایل .htaccess : ابتدایی ترین مورد از کاربردهای htaccess در طراحی سایت محافظت این فایل از خودش می باشد. چرا که این فایل به خودی خود میتواند یک راه نفوذ باشد. بنابراین با کپی کردن کد زیر داخل این فایل، میتوان از آن محافظت کرد:

<files “.htaccess”>

order allow,deny

deny from all

</files>

  • معرفی زبان پیشفرض: معمولا برای اینکه زبان پیش‌فرض استفاده شده را به مرورگرها گفته شود، آن را در قسمت هدر سایت قرار میدهیم. اما یکی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت معرفی این زبان پیشفرض می باشد. این موضوع که تاثیر خوبی بر روی سئو هم دارد، با قرار دادن کد زیر در این فایل ممکن می باشد. دقت داشته باشید که در این نمونه زبان پیشفرض بر روی utf-8 تنظیم شده است:

# pass the default character set

AddDefaultCharset utf-8

  • محدودیت دسترسی به وسیله IP: همانطور که میدانید IP در واقع شناسنامه ی کاربران در اینترنت می باشد که با وسیله ی آن میتوان حتی مکان کاربر را فهمید. گاهی اوقات در بعضی از سایت ها نیاز است که از ورود گروهی از کاربران نسبت به موقعیت جغرافیایی آنها جلوگیری کرد. یکی از کاربردهای htaccess در طراحی سایت ایجاد این محدودیت می باشد. با استفاده از کد زیر می توان آی پی های خاصی را مسدود کرد:

<Limit GET POST>

order allow,deny

deny from 200.49.176.139

allow from all

</Limit>

با استفاده از این امکان میان کاربردهای htaccess در طراحی سایت میتوان اسپمرهای یک سایت را نیز مسدود کرد. به این منظور تنها آی پی یکی از کامنت های اسپم کافی می باشد.

ادامه دارد….

متن قبل : فایل htaccess در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام


کاربردهای htaccess در طراحی سایت 2

در مقاله ی قبلی از چند مورد از کاربردهای htaccess در طراحی سایت که بسیار استفاده میشود گفتیم و با توجه به تعدد کاربردهای htaccess در طراحی سایت سعی کرده ایم تا مهم ترین آنها را در 3 مقاله برای شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید با قسمت دوم از مقاله ی کاربردهای htaccess در طراحی سایت .

 

کاربردهای htaccess در طراحی سایت چیست ؟

  • تایین نوع نمایش آدرس سایت: یکی از مهم ترین کاربردهای htaccess در طراحی سایت قابلیت تایین نوع نمایش سایت می باشد. این یعنی با استفاده از این امکان میتوان مشخص کرد که سایت با www به نمایش در بیاید یا بدون www. البته یاد آوری این موضوع در این مورد از کاربردهای htaccess بسیار مهم می باشد که باید دقت داشته باشید که سایت شما توسط گوگل به چه شکلی index شده است. اگر با www ایندکس شده است، به هیچ عنوان نباید آن را بدون www به نمایش در بیاورید. چرا که در این صورت گوگل سایت شما را به عنوان 2 دامنه مجزا میشناسد. با کپی کد زیر می توانید این مورد را کنترل کنید :
  • سایت بدون www به نمایش در بیاید:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^yoursite\.com$ [NC]

RewriteRule ^(.*)$ http://yoursite.com/$1 [R=301,L]

  • سایت به صورت www به نمایش در بیاید:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.

RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

 

  • شناساندن فرمت های جدید: از دیگر کاربردهای htaccess در طراحی سایت که در امنیت سایت نیز بسیار تاثیر گذار است میتوان به تغییر فرمت ها برای نمایش اشاره کرد. با استفاده از کد زیر می توانید این کار را انجام دهید:

AddType text/html .shtml

AddHandler server-parsed .shtml

Options Indexes FollowSymLinks Includes

 

  • ایجاد محدودیت در آپلود: یکی دیگز از کاربردهای htaccess در طراحی سایت ایجاد محدودیت برای آپلود فایل می باشد. در نمونه کد زیر حداکثر حجم قابل قبول برای آپلود 20 مگابایت می باشد:

php_value upload_max_filesize 20M

ادامه دارد …..

متن قبل : کاربردهای htaccess در طراحی سایت1

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام